ویزای کاری اسلواکی

ویزای کاری اسلواکی

ویزای کاری اسلواکی

اگر تصمیم گرفته اید که به کشور اسلواکی برای کار مهاجرت کنید باید بدانید که برای ورود به این کشور نیاز به ویزای کاری اسلواکی از نوع شینگن خواهید داشت.

اسلواکی کشوری می باشد که در اروپای مرکزی قرار دارد که  40 درصد از خاک این کشور را جهنگل های وسیع تشکیل داده است. کشور اسلواکی توسط کشورهای لهستان، اوکراین، مجارستان، جمهوری چک و اتریش، احاطه شده است و دارای بنادر بر روی رودخانه دانوب در براتیسلاوا و کومارنو است.

وضعیت اقتصادی و شغلی در کشور اسلواکی از سال 2017 رو به رشد بوده است که این رشد اقتصادی باعث جذب مهاجران خارجی به این کشور جهت کار شده است. اما شرایط کاری همیشه بصورت یکسان برای افراد مختلف نبوده است و برای زنان و مردان بومی و غیر بومی همیشه چالش هایی دارد. اگر به دنبال ویزای کاری اسلواکی هستید حتما در زمان دریافت ویزای خود با شرکت های معتبر جهت دریافت ویزا ارتباط داشته باشید .

 

کار در اسلواکی

همانطور که در قسمت قبل عنوان کردیم، اسلواکی یک کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد به این معنا که از قوانین اتحادیه اروپا تاثیر می گیرد و پیروی می کند. اگر می خواهید برای کار به اسلواکی مهاجرت کنید می بایست یک کارفرما که شما را استخدام برای یک موقعیت شغلی می کند داشته باشید. به عبارتی شما نمی توانید به این کشور مهاجرت کنید در حالی که هیچ موقعیت شغلی نداشته باشید و تازه بخواهید به دنبال کار و شغل باشید. درواقع شما از طریق سایت ها و مراکز کاریابی می توانید شغل موردنظر و دلخواه خود را که با مدارک و شرایط شما هماهنگ است را پیدا کنید.

بیشترین ساعات کاری که در اسلواکی تعریف شده است 40 ساعت در هفت روز هفته می باشد. اگر شغل شما دوشیفت باشد این میزان ساعت کاری حدود 39 ساعت خواهد بود و اگر شغل شما سه شیفتی باشد این میزان کار به 37 و نیم ساعت کار در هفته تغییر پیدا خواهد کرد.

همانند سایر کشورهای دیگر شرایط برای اضافه کاری با توجه به نظر کارفرما امکان پذیر است که با توجه به وضعیت کارمندان تعیین می شود. اگر می خواهید که مجوز کارکردن در اسلواکی را دریافت نمایید حتما می بایست از 90 روز قبل از شروع کار شما، این ویزا و مجوز صادر گردد.

نیروهای کاری در اسلواکی را زنان و مردان واجد شرایط کار با توانایی مطلوب تشکیل می دهند که سهم زنان در بخش شغل و کارد حدود 51 درصد می باشد. البته حقوق و دستمزد زنان نسبت به مردان شاغل حدود 25 درصد کمتر می باشد. زمینه های کاری در اسلواکی بهداشت و سلامت، ساختمان و عمران، صنعت و معدن، کشاورزی و آموزشی می باشد که بیشترین سهم در بخش صنعت قرار دارد و کمترین سهم در بخش کشاورزی این کشور می باشد.

 

زبان رسمی در کشور اسلواکی

مردم اسلواکی به زبان اسلواکی صحبت می کنند و برای مهاجرت به این کشور جهت کار و شغل دانش زبان اسلواکی مورد نیاز است. البته در برخی از مشاغل دانش زبان انگلیسی نیز کفایت می کند و با زبان انگلیسی می توان شغلی را دریافت نمود. در کل دانش زبان اسلواکی حتما لازم و ضروری می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری اسلواکی

برای دریافت ویزای کار در اسلواکی نیاز به داشتن یکسری مدارک می باشد که شخص متقاضی کار در اسلواکی لازم است آن ها را برای دریافت ویزای کاری دارا باشد. اما مدارک مورد یاز به قرار زیر می باشند.

ارائه فرم درخواست ویزای کار در اسلواکی که حتما می بایست به زبان اسلواکی تکمیل شده باشد.

تهیه یک نسخه کپی از پاسپورت و گذرنامه شخص متقاضی ویزای کار

تهیه دو قطعه عکس در ابعاد پاسپورتی

داشتن بیمه جهت درمان

داشتن قرارداد کاری در اسلواکی که از طریق مذاکره با کارفرما در اسلواکی تهیه شده است.

تمامی مدارکی که توسط فرد متقاضی ویزای کاری اسلواکی ارائه می شود حتما می بایست دارای مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد که دارای اعتبار و ارزش بوده باشند.

البته البته سفارت اسلواکی این اختیار را دارد که از افراد مختلف جهت درخواست ویزای کاری، مدارک بیشتر و اضافه تری را درخواست نماید که فرد مورد نظر می بایست در مدت زمان تعیین شده مدارک را فراهم نماید.

دستمزد و حقوق در اسلواکی

برای گروه ها و رشته های مختلف دستمزدهای متفاوتی تعین شده است که باتوجه به مناطق مختلف در اسلواکی این میزان دستمزدها نیز تغییر خواهند کرد. بیشترین دستمزدها در مشاغل مختلف به پایتخت این کشور که براتیسلاوا می باشد تعلق می گیرد. یعنی اگر شما در  براتیسلاوا ساکن و مشغول به کار باشید از حقوق بیشتری برخوردار خواهید بود.

همانطور که در تهران میزان حقوقها و دستمزدها نسبت به سایر شرهستان ها بیشتر است.

مقالات مرتبط

نظر شما چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام
چطور می‌تونم کمکت کنم؟