پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان

پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان

پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان باتوجه به موقعیت های عالی که برای آموزش و تحصیل دارد ایرانیان زیادی متقاضی گرفتن و کسب ویزای تحصیلی برای دانشگاه های این کشور هستند.
مجارستان که از کشورهای اروپایی حوزه شنگن می باشد خوشبختانه سفارت و کنسولگری آن در تهران می باشد و شما می توانید درخواست اقامت تحصیلی برای این کشور اروپایی را از طریق سفارت آن داشته باشید.
با آنکه مجارستان کشوری اروپایی می باشد اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از هزینه های تحصیل و هزینه های کمتری برای زندگی برخوردار است. این می تواند دلیلی محکم و قانع کننده برای ایرانیانی که قصد تحصیل یا مهاجرت دارند باشد. از دیگر ویژگی های این کشور اتحادیه اروپایی این است که مدرک تحصیلی شما در تمامی کشورهای اروپایی مورد تایید و قبول است. به این معنا که شما به هر کدام از کشورهای اروپایی سفر کنید مدرک شما معتبر و مورد پذیرش خواهد بود.
سیستم آموزشی که در کشور مجارستان جاری است، سیستم بولونیا است یعنی طبق این سیستم و نظام آموزشی دانش آموزانی که در این کشور تحصیل می کنند به راحتی می توانند از یک مدرسه در اتحادیه اروپا به مدرسه ی دیگر منتقل شوند. در نهایت به این مفهوم می باشد که دیپلم اخذ شده یا مدارک تحصیلی در کل اتحادیه اروپا مورد تایید است.

آیا می خواهید در مجارستان تحصیل کنید؟
تحصیل در مجارستان فرصت های جذابی را در اختیار شما قرار می دهد که با توجه به آنها برنامه های تحصیلی بین المللی در دسترس شما می گیرند و شهریه های تحصیلی برای شما زیاد نخواهند بود. برای این منظور می توانید پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان را از طریق کنسولگری مجارستان در تهران با ارائه مدارک معتبر درخواست دهید.

ویزای تحصیلی مجارستان چه چشم اندازی را ارائه می دهد؟
در صورت پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان شما اجازه اقامت برای تحصیل در مجارستان را برای حداقل یک سال و حداکثر برای دو سال می توانید دریافت کنید. اگر در این مدت هنوز فارغ التحصیل نشده اید، اجازه اقامت در صورت درخواست قابل تمدید است.
همچنین کشور مجارستان چشم اندازی بسیار عالی برای مهاجران و افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند را فراهم ساخته است تا مهاجران تحصیلی بتوانند بعد از آنکه فارغ التحصیل شدند بتوانند در مجارستان استخدام کاری شوند. البته برای این موضوع دانشجو و فرد مهاجر تحصیلی فرصت دارد تا قبل از آنکه فارغ التحصیل شود، برای خود شغلی را فراهم کرده و قرارداد کاری را ببندد تا بتواند از اقامت دائم آن استفاده ببرد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش و ویزای مجارستان چه مدارکی می باشد؟
مدارکی که معمولا برای درخواست ویزا تحصیلی مجارستان برای یک خارجی به عنوان یک قاعده کلی، باید مدارک مختلفی را ارائه دهد:
• ارائه دادن اصل گذرنامه که اعتبار آن حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ ویزای درخواستی باشد
• مدرک زبان مجارستانی یا زبان انگلیسی
• مدرک دیپلم یا پایان دوره تحصیلات دبیرستانی
• موفق شدن در آزمون ورودی
• تکمیل فرم درخواستی برای ویزای شنگن
• داشتن کارت ملی و همچنین شناسنامه برای ایرانیان
• عکس های پاسپورتی رنگی که پس زمینه آن سفید باشد و هیچ عملیات فتوشاپی روی آن صورت نگرفته باشد.
• درصورت داشتن ویزای کشورهای دیگر لازم است که کپی آن به همراه تاریخ ورود و خروج ارائه شود
• ارائه دادن نامه ای با مضمون تمکن مالی و همچنین گردش حساب بانکی در 6 ماه آخر درخواست ویزا
• ارائه گواهی مبنی بر اشتغال به کار که در آن گواهی تاریخ استخدام شدن فرد ذکر شده است به همراه میزان حقوق دریافتی و همچنین مرخصی ها و البته فیش حقوقی در آن اعمال شده باشد.
• اگر صاحب کسب و کاری هستید ارائه پروانه کسب لازم است
• برای دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل لازم است
• دارا بودن بیمه مسافرتی
• سند مالکیت آپارتمان یا هر ملکی که دارید
• داشتن بلیط هواپیما برای سفر به مجارستان

شرایط سنی تحصیل در مجارستان
برای افرادی که قصد ادامه تحصیل برای رشته های دانشگاهی خود دارند بهتر است که از سنین پایین تر از 24 سالگی اقدام به پذیرش ویزای تحصیلی کشور مجارستان کنند. مخصوصا برای متقاضیان ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و غیره که بهتر است از سنین پایین تر اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند. اما در هر صورت برای سنین بالاتر هم می توان ویزای تحصیلی مجارستان را اخذ نمود.

 

مقالات مرتبط

نظر شما چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام
چطور می‌تونم کمکت کنم؟